diumenge, de març 01, 2020

Mapes mentals i Prezi

Un mapa mental és un diagrama que s’utilitza per representar les paraules, idees, tasques o altres conceptes lligats i disposats radialment al voltant d’una paraula clau o d’una idea central. S’utilitza per a la generació, visualització i estructura d'idees, i també com a ajuda interna per a l'estudi. (Viquipèdia).



Prezi és una eina web per a la creació de presentacions. La principal diferència entre Prezi i altres eines, com Power Point o Presentacions del Drive, és que no funciona per diapositives (estructura seqüencial) sinó que es crea un gran esquema sobre el tema (mapa mental) i després es visualitza el fragment d'aquest esquema que es vol explicar en cada moment.




Tasca:
Anem a crear la nostra 1a presentació amb Prezi. Per fer-ho haurem de donar-nos d'alta:

  1. Entrar a Prezi.com.
  2. Clicar el botó "Comença" per donar-te d'alta.
  3. Triarem la opció Bàsica (gratuïta). ATENCIÓ: avisa que la opció bàsica deixa les presentacions creades visibles a tots els usuaris de Prezi. No poseu a les vostres presentacions informació sensible.

    4.  Ens donarem d'alta amb el correu de l'escola.

Tasca 2: el nostre 1r Prezi: Tot sobre mi

  1. Anem a fer un Prezi en forma de mapa mental que es digui "Tot sobre mi" inspirat en la imatge anterior.
  2. Índex orientatiu de la presentació:
    1. Tot sobre mi: Miquel
      1. Família i ciutat
        1. Membres de la família...
        2. La nostra casa...
        3. La ciutat on visc...
      2. Els meus estudis
        1. La meva escola
        2. Assignatures que m'agraden i les que no...
        3. Les meves extraescolars...
      3. Els meus hobbies
        1. Què m'agrada fer quan tinc temps lliure...
      4. El meu futur
        1. Feines que em criden l'atenció...
        2. Llocs que m'agradaria visitar...
        3. Coses que m'agradaria fer...
  3. Important: RECODA QUE EL TEU PREZI EL PODRÀ VEURE TOTHOM. NO POSIS DADES PERSONALS I FOTOS TEVES.
Exemple (under construction):